Jdi na obsah Jdi na menu
 

Předpokládané učivo na týden

Týden 14.1. - 18. 1. 2019        

mail 

yes Písanka/čísla v PS matematiky - nácvik psaní číslic- vždy první vzor minimálně 5x obtáhnoutsmiley; když se Vám výkon nebude líbit - nebojte se cv. vygumovat/škrtnout a nechat ho napsat znova (nebo na volný list) wink

yes Každý den, prosím prohlédněte všechny sešity, se kterými jsme ve škole pracovali (živou abecedu/slabikář, písanku, matematiku), zda děti nedostaly domácí úkol (značíme červené Ú). Také denně prosím nahlédněte do sešitu se vzkazy "skřítkovský sešítek".                                          

Domácí úkoly i vzkazy prosím PODEPISUJTE.

yes Během týdne si obv. alespoň 1x vyberu pracovní sešit z matematiky nebo prvouky na kontrolu, později i písanky...

yes Každý den, prosím, překontrolujte pouzdro - OŘEZANÉ  PASTELKY

yes Nepsané pravidlo. Každý den probereme obvykle jednu stránku z daného předmětu.

Peníze prosím do podepsané obálky (jméno dítětewink).

 

Děkuji za Vaši pomoc. MK

 

Předpokládané učivo pro tento týden:

Český jazyk

 

   1_ziva-abeceda.jpgSLABIKÁŘ (str. 22 - 26)

  • probraná písmena v (sluchová a grafická analýza)
  • související slabiky a skládání/rozkládání slov (např.: pila = p - i - l - a  a naopak)
  • nové písmeno N

Paní učitelka radí  :

 

Sluchová analýza slabik

1) m + u (vaše zadání)
2) mu (dítě odpoví)
až toto bude zvládnuté, jděte na to obráceně, tzn.:
1) mu (vaše zadání)
2) m + u (dítě odpoví) 

 

Jak čteme slabiky a slova:

SLABIKY - při čtení "obloučkujte" prstem, tzn. pod slabikou prstem naznačujte oblouček (děti se učí opticky slabiky číst vázaně - nikoli jednotlivá písmenkách)

SLOVA - zatím není žádný problém, když děti slova slabikují (ovšem obloučkováním), plynulé spojování slabik ve slovech přijde se zlepšující se čtenářskou dovednoustí (každodenním trénováním) .

V rámci domácí přípravy projděte prosím probranou stránku doma ještě jednou (šikovní rodiče mohou stránku podepsat ).

Vysvětlení jednotlivých úkolů je vždy napsané drobným písmem na konci stránky.

 

Písanka 2 (str. 11 - 15)

První písmenko/znak v písance slouží jako VZOR - ten 5x - 10x dítě obtáhne

Paní učitelka doporučuje:

 

PRÁVĚ V TOMTO OBDOBÍ SI DĚTI JEŠTĚ MOHOU FIXOVAT SPRÁVNÉ DRŽENÍ TUŽKY A TĚLA PŘI PSANÍ (i kreslení), proto je nutné je v začátcích důsledně kontrolovat a opravovat. Velice dobře je to popsané právě v této písance hned na začátku. Máte zde i ilustrační obrázky. Moc Vás žádám o důslednou kontrolu držení tužky i sezení. Nebudete-li spokojeni s výsledky "psaní", klidně trénujte na volný papír.

  • Děti již začaly trénovat jednotlivá písmena a také slabiky. Vzor na začátku každého řádku je potřeba nejméně 5x - 10x obtáhnout. Při psaní zatím na děti nechvátejte.
  • Doporučuji Vám, abyste doma "pomaličku" začali zkoušet písmenkový/slabikový diktát - budete diktovat psací písmenka, která by děti měly již ovládat (jak vizuálně, tak graficky). Mezi písmenky dělejte čárky. Pro začátek 4 - 5 písmenek. .
  • Je také dobré pořídit si další písanku (jinou edici) a tam v případě potřeby dále trénovat

Děti by měly mít v pouzdru 2 ořezané tužky HB (2) - tou budeme psát, nikoli 1 (B) nebo 3 (H). - potom 2 pera (jedno náhradní + náhradní bombičky).

 

Matematika              

 PS (str. 7 - 10)

  • orientace v prostoru a pravolevá orientace
  • počítání do 7 bez symboliky čísel
  • přiřazení počtu a čísla (0 - 10)
  • sčítání v oboru do 7 (s/bez názoru)
  • odčítání v oboru do 7 (s/bez názoru) 
  • počítání s nulou
  • porovnávání větší, menší, stejně
  • logické skupiny a řady
  • jednoduché početní úkoly
  • geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník)

Prvouka

  PS str. 30 - 31

 

Náš minulý týden:

ČJ

SLABIKÁŘ - 18 - 21

písanka 2 - str.  6 - 10

 

M - PS - str. 3 - 6

PRV - str. 29